
Psychoedukacja to sposób na poznanie własnej osobowości, co z kolei przekłada się na rozwój psychiczny człowieka. U podstaw oddziaływań psychoedukacji, leży założenie, że z większą wiedzą na temat swoich umiejętności oraz posiadanych przez siebie słabych i mocnych stron, można sobie lepiej radzić w życiu, zarówno zawodowym jak i prywatnym.
Nasza oferta skierowana jest przede wszystkim do studentów kierunków psychologii i pedagogiki, nauczycieli, kadry medycznej, a także przyszłych trenerów oraz osób chcących prowadzić rozmaite formy doskonalenia zawodowego. Oczywiście, nie tylko wąskie grupy zawodowe mogą brać udział w treningach. Są one przeznaczone również dla wszystkich tych, którzy pragną poszerzyć wiedzę o sobie i otaczającym ich świecie.
Udział w treningach czy warsztatach pozwoli pogłębić i zanalizować wiedzę o posiadanych przez siebie możliwościach oraz pozyskać nowe sposoby radzenia sobie z otaczającą nas rzeczywistością. Będziesz mógł cieszyć się większą asertywnością, rozwinie się Twój poziom empatii. Będziesz potrafił aktywnie słuchać, a nie tylko „słyszeć” innych ludzi. Zdobędziesz praktyczną wiedzę, dotyczącą budowania konstruktywnych relacji międzyludzkich oraz poznasz metody i techniki pracy z drugim człowiekiem.
Przykładowe treningi psychoedukacyjne:- Psychoedukacyjne treningi asertywności (nabywanie umiejętności łagodnej stanowczości w prawidłowych kontaktach międzyludzkich).
- Procesy grupowe (wykorzystanie wiedzy na temat procesów oraz ról grupowych w budowaniu dobrze funkcjonującej grupy).
- Psychoedukacja a zarządzanie emocjami (rozwój inteligencji emocjonalnej).
- Relacja w komunikacji.
- Arteterapia (wykorzystanie różnych form artystycznych w pracy z drugim człowiekiem).
- Treningi psychodramatyczne (wykorzystanie ruchu oraz mowy niewerbalnej w pracy z drugim człowiekiem).
Pema Chodron
Jeśli nauczymy się otwierać nasze serca, to każdy człowiek, nawet ten który doprowadza nas do szaleństwa, może stać się naszym nauczycielem.
Czy wiesz, że...
Z badań przeprowadzonych w USA wynika, że prawie 90% dziewcząt i młodych kobiet ogranicza swoje jedzenie, z czego 20% dodatkowo cierpi na powtarzające się napady objadania. 11% 9 - letnich i 40% 13 - letnich dziewczynek stara się ograniczać ilość spożywanego pokarmu lub stosuje diety.więcej informacji